Aktualno človekove pravice demokracija Energenti

Samovozni avtomobili obvezni?

Danes smo na nacionalnem spletnem mediju prebrali tale članek: http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilnost/novice/parkirno-mesto-ob-nakupu-nepremicnine-bo-vse-manj-pomembno/434206

Na prvi pogled se vse zdi lepo in prav, potem pa, ko malce pomislimo, se nam dobesedno zatakne. Opaziti je vsaj dve nenavadnosti. Ena je neskladnost naslova samega članka z eno od predlaganih evropskih direktiv, ki smo jo na teh straneh že obdelali, drugo pa že kar grožnja po nekakšni nacionalizaciji prometa, skupaj s prepovedjo vožnje ljudem. Vsaj zadnje ne bi smelo biti dopustno.

Torej, v članku Mark Adams, vodja projekta souporabe avtomobilov v Dublinu pri Toyoti, pravi: “Vse to so prvi koraki k dolgoročni viziji. Dolgoročno bodo kupci morda postala mesta. Morda bodo po letu 2020 v ožjih mestnih središčih že obvezna samovozna vozila. To bo vozni park javnega mestnega prometa. Ljudje se morajo že danes privaditi souporabi teh vozil. V predhodnem obdobju bomo imeli v nekaterih delih mesta vozila z malo izpusti, v drugih brez izpustov.”

Besedica “morda” še daje nekaj upanja, da gre pri vsem povedanem le za neslano šalo. Lepo pa je razvidno, da kar se tiče prometa v mestih, niti ni problem v izpustih, ampak v nas, voznikih. Vsaj po citiranem sodeč. Zakaj pa bi bila v mestih obvezna uporaba samovoznih avtomobilov, če so problem izpusti? V tem primeru se mesto zapre za prevozna sredstva z motorji na notranje izgorevanje in problem je rešen. Pa ni, očitno se želi še korak dlje in dokončno odrezati še največji “problem”, ki ga imajo snovalci mest prihodnosti, da bi se vse izteklo po njihovih željah: ljudi!

Ljudje smo nepredvidljivi in zato nevede kvarimo “popolno” idejo mesta, ki jo snujejo načrtovalci. Ne le v prihodnosti, ampak že danes. Mesto si nekaj zamisli, civilna iniciativa pa ima včasih pomisleke. Gre torej za širši problem, problem demokracije — mesto ni v lasti vodstva ali načrtovalcev prihodnosti, ampak v lasti prebivalcev. Obveznost vožnje samovoznih avtomobilov je le korak k izpodrivanju prebivalcev, da ne bi bili moteči v razvoju. Nalijmo si čistega vina!

Za izjavo, da bo tak samovozni park del javnega mestnega prometa, pa se pokaže še strah pred podjetniško iniciativo. Če prav razumemo, so želje, da se po mestu vozimo le z javno službo? Ali bodo dovoljene privatne iniciative za vožnjo po mestu?

Kar pa se tiče napovedi, da bodo parkirna mesta ob nakupu nepremičnine vse manj pomembna, pa je problem drugje: gre za popoln udarec mimo, sicer smešne, evropske direktive (ki naj bi bila v pripravi), ki zapoveduje, da bodo morale po letu 2019 vse novogradnje v EU imeti vtičnico za polnjenje električnih avtomobilov. O tej cveti tistih, ki radi sprejemajo direktive, a toliko bolj molčijo, ko sredi njihove EU nedolžne državljane streljajo z gumijastimi naboji in nasilno vlečejo z volišč, smo pisali tukaj: http://www.energymama.si/index.php/2016/10/12/cvetka-na-cvetko-bruselj/

Ali bo torej direktiva veljala tudi za novogradnje, ki ne bodo imele mesta za parkiranje avtomobila?

 

Foto: www.pixabay.com

Komentarji

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *