Aktualno

Komu izdajamo vozniška dovoljenja?

Tokrat se bomo morda za malenkost odmaknili od strogo energetskih tem, čeprav ne preveč, saj bo govora o prometu, avtomobili in njihov pogon pa že sodijo v širšo sfero tem, ki jih tukaj sicer obravnavamo. Danes nas je dokaj neprijetno presenetil tale članek na portalu Siol.net: http://siol.net/avtomoto/promet/vozniki-pazite-ugasnjen-semafor-ponoci-lahko-odvzame-prednost-skozi-krizisce-450082

Zelo vprašljiv je namreč že sam naslov, kakor tudi nadaljnja vsebina. Naslov se glasi: “Vozniki, pazite, ugasnjen semafor ponoči lahko odvzame prednost skozi križišče”

Da bi ugasnjen semafor lahko odvzemal prednost, je malo verjetno, saj lahko semafor daje in jemlje prednost samo kadar je prižgan (torej delujoč). Če semaforja ni, se vozniki ravnamo po prometnih znakih, ki se nahajajo na nosilcih za semafor. Tako ugasnjen semafor prav v ničemer ne odvzame prednosti, prednost je preprosto odvzeta, saj je (vsaj iz slike sodeč) voznik, ki bi pripeljal iz smeri za semaforjem in nadaljeval pot naravnost mimo semaforja, na neprednostni cesti. O tem jasno priča prometni znak.

Poglejmo naprej: “Kdor bi v križišče na zgornji fotografiji zapeljal ob delujočih semaforjih in peljal naravnost, bi imel prednost. Ponoči te prednosti nima.”

Imel bi prednost? Mar res? Voznik, ki bi pripeljal naravnost, bi imel ob delujočem semaforju seveda prednost le v primeru zelene luči na tem istem semaforju, ki bi mu sporočala, da je on tisti, ki je na vrsti za prečkanje križišča. Ne vemo točno, kaj je avtor članka mislil z besedno zvezo “delujoči semafor”, vendar velja, da je semafor delujoč takrat, ko z lučmi ureja promet. To pomeni, da je semafor delujoč tudi takrat, ko kaže rdečo (ali rumeno) luč.

Nadalje piše: “Naš bralec je celo izrazil pomislek, ali je semaforje ponoči sploh smiselno ugašati in s tem spreminjati prometni režim v takem križišču.”

Popolnoma irelevantno. Ob delujočem semaforju ima prednost vozilo, ki mu sveti zelena luč, ob nedelujočem pa vozilo, ki je na prednostni cesti. Bolj preprosto kot to že ne bi moglo biti. Resnično ne vidimo problema. Voznik se je dolžan ravnati po prometnih znakih in predpisih, vedno in vsepovsod, ne glede na to, če bi se tudi sami znaki spreminjali na 10 minut!

In nadaljnje: “Predvsem domačini, ki se skozi križišče vozijo že rutinsko, lahko ponoči spregledajo spremembo.”

Tukaj kaj drugega kot to, da se od vsakega, ki ima veljavno vozniško dovoljenje pričakuje, da zna “brati” prometne znake in obvlada cestno-prometne predpise, ne moremo dopisati. Imamo pa ustrezne organe, ki take “rutinske” voznike lahko sankcionirajo skladno z zakonom. Sicer pa je sama trditev nelogična, ravno domačini bi morali poznati to, kar imajo, očitno, za neko posebnost (kar sicer ni).

Dodajmo še to, da ravnina (torej cesta, ki ne zavija) ni merilo za to, ali je cestna prednostna ali ne (če je problem v tem).

Iz članka lahko z veliko mero zaskrbljenosti ugotovimo, da morda v Republiki Sloveniji preveč liberalno izdajamo vozniška dovoljenja, saj sta tako članek kot tudi samo “opozorilo” bralca, z vidika poznavanja cestno-prometnih predpisov, skrb vzbujajoča.

 

Foto: www.pixabay.com

Komentarji

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *